Trenger du hjelp?

Du kan kontakte Enua på flere måter

Chat med oss

Gjennom Enua sin app kan man starte en chat med kundeservice. Her har man mulighet til å legge ved bilder og motta hjelp.
Chatten betjenes mellom 08:00-16:00 på hverdager.

Ring oss

Er det behov for hjelp umiddelbart kan vi også kontaktes direkte på telefon, ring +47 466 36 338 og vent på svar. Det er lengre åpningstid på telefon, men noe ventetid må påregnes etter normale åpningstider.  

Send oss en mail

Du kan også sende oss en mail til support@enua.io.

Ofte stilte spørsmål

Hvordan kan jeg dele tilganger med andre personer

I appen trykker du på Innstillinger, gå til ‘Deling og Tilgang’ og velg ‘Del Veggfester’ eller ‘Del Ladere’.

Hvor kan jeg legge til en delingskode jeg har fått tilsendt

I appen trykker du på Innstillinger, gå til ‘Deling og Tilgang’ og trykk på ‘Skriv inn delekode’.

Jeg har trykt åpne på låsen til ladestasjonen og lyset pulserer hvitt, men ladestasjonen sitter fortsatt fast

Låsen må kalibreres. Kontakt Enua Support for assistanse.

Jeg kan trekke av ladestasjonen min fra festet, selv om at den lyser konstant hvitt eller den står og lader

Låsen må kalibreres. Kontakt Enua Support for assistanse.

Ladestasjonen min står som Offline i appen, men lyser hvitt

Prøv å skru av og på ladestasjonen ved bruk av sikringen, da vil den starte på nytt og koble til internett.

Jeg får ikke ønsket effekt når jeg lader bilen min

Dette kan ha flere årsaker,
1: Effekten er begrenset for å unngå overbelastning på installasjon eller sikringer.
2: Effekten er nedjustert i appen.
3: Bilen kan ikke motta høyere effekt.
4: Ved flere ladestasjoner på samme ladekurs kan man oppleve lavere effekt hvis flere kjøretøy lader samtidig (aktiv lastbalansering).

Hvor kan jeg finne min ladehistorikk

Trykk på strømpriser-knappen på forsiden og deretter på "Ladehistorikk"-knappen øverst til høyre.

Ladestasjonen min lyser konstant rødt

Ladestasjonen har registrert et problem, gå inn på forsiden i Enua appen for å se feilkoden.
Utfør følgende steg for å prøve å løse problemet:
1. Trekk ut ladekabelen fra ladestasjonen, vent 30 sekunder å se om fargen går tilbake til hvitt.
Hvis dette ikke hjelper,
2: Utføre en omstart ved å slå av strømmen til produktet, for eksempel via sikringen. Vent i 30 sekunder og skru på strømmen igjen. Ved fortsatt rødt lys bes du ta kontakt med Enua Support for assistanse.

Reklamasjon og retur

Enua garanterer at produktene er uten feil eller mangler ved salgstidspunkt. Enua vil alltid oppfylle kravene i henhold til lover og forskrifter for forbrukervern i landet der produktet er kjøpt eller hvor forbrukeren bor.

Følgende punkter er viktige at er oppfylt før garanti eller reklamasjon kan vurderes:

  • Behold kvittering eller faktura fra montering som bevis for kjøp.
  • At instruksjoner for bruk og vedlikehold som beskrevet i denne håndboken er fulgt.
  • Garantien eller reklamasjon dekker ikke skader forårsaket av feil bruk, ulykker, eller uautorisert
    modifikasjon.
  • Garantien eller reklamasjon dekker ikke normale slitasje, kosmetiske skader, eller skader
    forårsaket av eksterne faktorer.
Gå til reklamasjonsskjema

Designet, utviklet og produsert i Norge.

Enua As
Org nr: 827 444 022
kontakt@enua.no
TLF: + 47 46 63 63 38

Avdeling Trondheim
Falkenborgvegen 35C, 7044 Trondheim

Avdeling Stavanger
Grenseveien 21, 4313 Sandnes